onsdag 2. november 2011

Gud har full kontroll


For 11 år siden drømte jeg om å designe brudekjoler, og svevde i et håp om å bli berømt og kjent. Da jeg fylte 14 var mine designer-drømmer så godt som borte, da jeg til alle tider fikk høre av enkelte rundt meg at det rett og slett ville vært for vanskelig. Men Gud plasserte nye drømmer i mitt hjerte, om å finne den rette- gifte meg og stifte familie. Mine planer om et fremtidig yrke var veldig rotete, og ville jeg bli kokk den ene dagen, var det nesten sikkert at jeg ville bli advokat eller kanskje sminkør den neste dagen...

Uansett; så har jeg alltid hatt min Far i himmelen med meg, Han har veiledet meg hele tiden, gjennom alt.

Nå sitter jeg her idag, 2. november 2011, lykkelig gift med min fantastiske ektemann, som jeg elsker så inderlig! Og ikke nok med det, vi venter også vårt første barn sammen. Ja, Gud er virkelig god. Om noen drømmer knuses i løpet av livet, vil Gud alltid sørge for å snu sorgen til det beste- og plante nye håp og drømmer for fremtiden i oss. Vi må bare være i stand til å lytte & vente med tålmodighet og med tillit til Ham, som har en ferdiglagt plan for hver enkelt av oss.

Gud har gitt meg mine største drømmer her på jord, og selv om de ikke kommer feilfrie & perfekte- så er det så vanvittig perfekt for akuratt meg & mine behov.

Hemmeligheten er å kunne glede seg over det lille, og alltid ha Gud i sentrum.

Da vil alt gå deg vel.

Gud har jo full kontroll, tross alt ;)


<3



- Renate (Soon to be Mom) Wroldsen

2 kommentarer:

  1. wow..:) du bringer med deg så mye visdom, så mye glede, håp & kraft - Gud i deg = deamteam = girlpower = masse kjærlighet


    such a blessed girl - thats you - & I am too - cause I get to know you girl friend ! :-) love <3 !

    SvarSlett
  2. Tusen takk kjære skjønne deg!

    I love you- og du er såå høyt verdsatt i mitt <3 :)

    God bless!

    SvarSlett