mandag 2. mai 2011

størst av alt er kjærligheten


 "Ingen vannflom slokker kjærligheten,        
elver kan ikke skylle den bort."
- Høysangene 8,7




 Det er en nydelig dag idag. Dette er jo dagen som Herren har gjort, så hvorfor ikke fryde seg og glede seg på den?
Jeg sitter her i sofaen, med pc'n i fanget, og har en liten 'timeout' fra eksamenslesing. I min lille timeout kom jeg til å tenke på noe som jeg er veldig omringet av i mitt liv. Det er nemlig kjærlighet. Kjærligheten er den største av alt her på jord. Den både tåler, utholder, håper & tror alt! Av og til er kjærligheten stille, og andre ganger føles det som om den bobler over inni meg. Den gjør meg glad, den gjør meg sterk, den gjør meg klok og den gjør meg takknemlig. Men, det viktigste av alt er ikke hvordan jeg selv føler meg og har det- men det faktum at kjærligheten alltid vil være her, uansett hva. Hvorfor?
Jo, det er nettopp fordi:

 "Kjærligheten tar aldri slutt."
1 Kor 13,8



sooo, keep on lovin'.

 - Hjertelig hilsen Renate Wroldsen

2 kommentarer: